Osmanlı'dan Günümüze Eğitimde Batılılaşma ve Siyaset-Eğitim İlişkileri

 

Osmanlıların, Selçuklu geleneğinden devralarak geliştirdikleri
temel eğitim kurumu olan medreselerin, Nizamülmülk’ten beri siyasal sistemden bağımsız olmadığı biliniyorsa da, bu kurumların temel işlevi bakımından “bilimsel özerkliğe” sahip olduğu ve uzun süre de bu niteliğini koruduğu söylenebilir.

 

Abdullah YILDIZ                                                     Kasım 1998, Sayı:51, Sayfa:14

Osmanlıların, Selçuklu geleneğinden devralarak geliştirdikleri temel eğitim kurumu olan medreselerin, Nizamülmülk’ten beri siyasal sistemden bağımsız olmadığı biliniyorsa da, bu kurumların temel işlevi bakımından “bilimsel özerkliğe” sahip olduğu ve uzun süre de bu niteliğini koruduğu söylenebilir.

Yazının Devamı İçin Tıklayınız.

 


  • Sayı: 363
  • Sayı: 362
  • Sayı: 361
  • Sayı: 360
  • Sayı: 359
  • Sayı: 358
  • Sayı: 357
  • Sayı: 356
  • Sayı: 355
  • Sayı: 354
  • Sayı: 353
  • Sayı: 352