Tanrı Bakışlı Medeniyet Ve İnsan Sonrası Yaşam

 

Dilaver DEM‹RA⁄
Tanrı Bakışlı Medeniyet ve
İnsan Sonrası Yaşam
Sekülerleşme olgusu üzerine
çok şey yazıldı, çizildi bugüne
dek, bu yaklaşımlar sekülerleşme
meselesini ve bunun sosyal
etkilerini ele aldı. Ben ise sekülerleşme
meselesini insan merkezcilik ve
bunun yol açtığı riski üzerinden okumayı
tercih ederim. Sekülerleşme çok
basit bir biçimde ölüm sonrası yaşam
düşüncesine son veren ve yaşadığımız
bu zaman ve bu dünya dışında bir
gerçekliğin varlığını ya tartışma dışı ya
da inkar eden bir olgu. Bunun yarattığı
en temel iki risk var, ölüm korkusu ve
sınır duygusunun yitimi. Çünkü eğer
bu dünya ve bu hayat dışında bir gerçeklik
yoksa ve ölüm de bu dünyada
insan denilen varlığın tüm yaptıklarını
siliyorsa o zaman Tanrıya da gerek
yoktur.

     Dilaver DEMİRAĞ                                            Kasım 2011, Sayı: 207, Sayfa:48

     Sekülerleşme olgusu üzerine çok şey yazıldı, çizildi bugünedek, bu yaklaşımlar sekülerleşme meselesini ve bunun sosyal etkilerini ele aldı. Ben ise sekülerleşme meselesini insan merkezcilik ve bunun yol açtığı riski üzerinden okumayı tercih ederim. Sekülerleşme çok basit bir biçimde ölüm sonrası yaşam düşüncesine son veren ve yaşadığımız bu zaman ve bu dünya dışında bir gerçekliğin varlığını ya tartışma dışı yada inkar eden bir olgu. Bunun yarattığı en temel iki risk var, ölüm korkusu ve sınır duygusunun yitimi. Çünkü eğer bu dünya ve bu hayat dışında bir gerçeklik yoksa ve ölüm de bu dünyada insan denilen varlığın tüm yaptıklarını siliyorsa o zaman Tanrıya da gerek yoktur.

Yazının Devamı İçin Tıklayınız.

 


  • Sayı: 359
  • Sayı: 358
  • Sayı: 357
  • Sayı: 356
  • Sayı: 355
  • Sayı: 354
  • Sayı: 353
  • Sayı: 352
  • Sayı: 351
  • Sayı: 350
  • Sayı: 349
  • Sayı: 348