“Rical” Temsilini İhya Eden Sanatkâr Kadın

 

1980 sonrasında bir tür kamusal alan sıkıntısı yaşayan
Müslüman aydınlardan kimileri için bir merkez oldu evi, öyle ki
adeta edebî kamu bağlamında fikirlerin ve faaliyetlerin, eserlerin ve imkânların döküm ve muhasebesinin yapıldığı alternatif bir “salon” sahibi olduğu söylenebilir. Bu tür bir ev merkezli toplantıda kadın varlığı, özellikle bir kadının merkezi olduğu toplanmalar, İslâmi kesim için alışılmadık bir tecrübeydi.

 

Cihan AKTAŞ                                           Temmuz 2014, Sayı:239, Sayfa:74

1980 sonrasında bir tür kamusal alan sıkıntısı yaşayan Müslüman aydınlardan kimileri için bir merkez oldu evi, öyle kiadeta edebî kamu bağlamında fikirlerin ve faaliyetlerin, eserlerin ve imkânların döküm ve muhasebesinin yapıldığı alternatif bir “salon” sahibi olduğu söylenebilir. Bu tür bir ev merkezli toplantıda kadın varlığı, özellikle bir kadının merkezi olduğu toplanmalar, İslâmi kesim için alışılmadık bir tecrübeydi.

Yazının Devamı İçin Tıklayınız.

 


  • Sayı: 359
  • Sayı: 358
  • Sayı: 357
  • Sayı: 356
  • Sayı: 355
  • Sayı: 354
  • Sayı: 353
  • Sayı: 352
  • Sayı: 351
  • Sayı: 350
  • Sayı: 349
  • Sayı: 348