Göçün İzini Süren Yönetmen

 

        Cihan AKTAŞ                               Aralık 2018, Sayı: 292, Sayfa: 73

 

ürk Sineması’nda yapısal değişim
1950’lerde başlar. Bu değişimde
payı olan sinemacılar arasında
Lütfi Akad’ın ismi ilk sırada
yer alıyor. Sinema tarihçileri,
gerçek anlamda bir sinemanın kurulduğu
“sinemacılar dönemi”nin
başlangıcı olarak Akad’ın Vurun
Kahpeye (1949) isimli filmini gösterirler.
Kanun Namına (1952),
daha somut bir başlangıç ortaya
koyuyor.

Türk Sineması’nda yapısal değişim 1950’lerde başlar. Bu değişimde payı olan sinemacılar arasında Lütfi Akad’ın ismi ilk sırada yer alıyor. Sinema tarihçileri, gerçek anlamda bir sinemanın kurulduğu “sinemacılar dönemi”nin başlangıcı olarak Akad’ın Vurun Kahpeye (1949) isimli filmini gösterirler. Kanun Namına (1952), daha somut bir başlangıç ortaya koyuyor.

Yazının Devamı İçin Tıklayınız.


  • Sayı: 364
  • Sayı: 363
  • Sayı: 362
  • Sayı: 361
  • Sayı: 360
  • Sayı: 359
  • Sayı: 358
  • Sayı: 357
  • Sayı: 356
  • Sayı: 355
  • Sayı: 354
  • Sayı: 353