Müslüman Toplumlar Madunluğun Girdabından Kurtulabilecek mi?

 

       Kamil ERGENÇ                             Ekim 2021, Sayı: 326, Sayfa: 72

 

Başlıkta yer alan “madun” kelimesini postkolonyal
okulun önemli temsilcilerinden Gayatri
Spivak’ın dikkat çektiği bağlamda,
yani edilgenleştirilen, sessizleştirilen
(sesi kısılan), ötekileştirilen,
altta kalmaya mahkûm
edilen, hem zihinsel kem
de fiziksel anlamda
mülksüzleştirilen, bilgi
üretim sürecine katılması
engellenen, marjinalleştirilen
kişi ve
toplumlar anlamında
kullanıyorum.

Başlıkta yer alan “madun” kelimesini postkolonyal okulun önemli temsilcilerinden Gayatri Spivak’ın dikkat çektiği bağlamda yani edilgenleştirilen, sessizleştirilen(sesi kısılan), ötekileştirilen, altta kalmaya mahkûm edilen, hem zihinsel kem de fiziksel anlamda mülksüzleştirilen, bilgi üretim sürecine katılması engellenen, marjinalleştirilen kişi ve toplumlar anlamında kullanıyorum.

Yazının Devamı İçin Tıklayınız.

 


  • Sayı: 359
  • Sayı: 358
  • Sayı: 357
  • Sayı: 356
  • Sayı: 355
  • Sayı: 354
  • Sayı: 353
  • Sayı: 352
  • Sayı: 351
  • Sayı: 350
  • Sayı: 349
  • Sayı: 348