İslâm Medeniyetinde Şehir ve İnsan

 

     Ahmet ÇAPKU         Temmuz-Ağustos 2021, Sayı: 323-324, Sayfa: 103

 

İslâm, bir Müslümanın
kişilik yapısının oluşumuna
katkı sağlayan dünyevi verilerin,
manevi alanı merkeze alarak inşa
edilmesini önerir. Aile, ev-bark,
ticaret, siyaset, mimari, sanat,
şehir inşası, askerî faaliyetler ve
hatta ibadet hayatı buna göre anlam
ve işlev kazanır. Buna göre
İslâm, kişinin kişilik (şahsiyet)
kazanmasında onu öncelikle
emân (iman) dairesine alır ve
manevi anlamda onu güvenliğe
kavuşturur. ‘Korkma! Ebedî varsın’
diyerek onu teskin eder. Kişi,
Allah’a bağlanmışsa onun maddi
anlamda kaybedeceği hiçbir şey
yoktur. Bunun yanında yeryüzünün
imar ve ıslah görevini insana
yükler.

İslâm, bir Müslümanın kişilik yapısının oluşumuna katkı sağlayan dünyevi verilerin, manevi alanı merkeze alarak inşa edilmesini önerir. Aile, ev-bark, ticaret, siyaset, mimari, sanat, şehir inşası, askerî faaliyetler ve hatta ibadet hayatı buna göre anlam ve işlev kazanır. Buna göre İslâm, kişinin kişilik (şahsiyet) kazanmasında onu öncelikle emân (iman) dairesine alır ve manevi anlamda onu güvenliğe kavuşturur. ‘Korkma! Ebedî varsın’ diyerek onu teskin eder. Kişi, Allah’a bağlanmışsa onun maddi anlamda kaybedeceği hiçbir şey yoktur. Bunun yanında yeryüzünün imar ve ıslah görevini insana yükler.

Yazının Devamı İçin Tıklayınız.


  • Sayı: 359
  • Sayı: 358
  • Sayı: 357
  • Sayı: 356
  • Sayı: 355
  • Sayı: 354
  • Sayı: 353
  • Sayı: 352
  • Sayı: 351
  • Sayı: 350
  • Sayı: 349
  • Sayı: 348