İki Sembol Sinema Akımı : Milli Sinema Ve Ulusal Sinema

     Serkan YORGANCILAR                                      Ekim 2010, Sayı: 194, Sayfa: 71

 

Milli Sinema ve Ulusal
Sinema tartışmaları
özellikle yetmişli yıllarda
ülkemizde iki farklı sinema
akımının yönelimlerini belirleyen
isimlendirmeler olmuştur. Milli
Sinema denilince Yücel Çakmaklı,
Ulusal Sinema denilince de Halit
Refiğ akla gelir. Ne yazık ki bu iki
usta yönetmeni de yakın zamanda
kaybettik. Her iki yönetmenin
de dünya görüşleri, sanat anlayışları
ve sinemayı yorumlama biçimlerinde
farklılıklar olsa da en
büyük ortak özellikleri, sinemayı
Türk toplum yapısının dokusuna
uygun bir araç olarak kullanmaya
çalışmış olmalarıdır.

     Milli Sinema ve Ulusal Sinema tartışmaları özellikle yetmişli yıllarda ülkemizde iki farklı sinema akımının yönelimlerini belirleyen isimlendirmeler olmuştur. Milli Sinema denilince Yücel Çakmaklı, Ulusal Sinema denilince de Halit Refiğ akla gelir. Ne yazık ki bu iki usta yönetmeni de yakın zamanda kaybettik. Her iki yönetmeninde dünya görüşleri, sanat anlayışları ve sinemayı yorumlama biçimlerinde farklılıklar olsa da en büyük ortak özellikleri, sinemayı Türk toplum yapısının dokusuna uygun bir araç olarak kullanmaya çalışmış olmalarıdır.

Yazının Devamı İçin Tıklayınız.

 


  • Sayı: 365
  • Sayı: 364
  • Sayı: 363
  • Sayı: 362
  • Sayı: 361
  • Sayı: 360
  • Sayı: 359
  • Sayı: 358
  • Sayı: 357
  • Sayı: 356
  • Sayı: 355
  • Sayı: 354