Düşüncenin Okullaşması Üzerine

 

Düşüncede Devrim (1996) ve On Tez
(2006) kitaplarının yazarı Mehmed
Kürşat Atalar’ın son kitabı Düşüncenin
Okullaşması. 2012 yılı Mart ayında
Pınar Yayınları’ndan çıkan kitap on başlıktan
oluşuyor, bu başlıklardan sekizi
daha önce farklı yerlerde yayımlanmış.
Düşüncenin Okullaşması’nın yazarın ilk
kitabından itibaren zihninde yer eden
ve yazarla özdeşleşen bir kavram olduğu
göz önüne alındığında sadece iki
yazının kitaba özgü telif olması okuyucu
da hayal kırıklığı yaratıyor. Özellikle
“Ne Yapmalı” başlıklı son yazı, orijinal dili kullanma
konusunda kitapla aynı noktada duran İsmail Raci
el-Faruki’nin Bilgi’nin İslâmileştirilmesi ve Nakib
el-Attas’ın Bilginin Batılılaşmaktan Kurtarılması
(de-westernizasyonu) çalışmalarıyla kıyaslandığında
bir yöntem sunma aşamasında daha cılız kaldığı
aşikâr.

Düşüncenin Okullaşması Üzerine

Abdullah METİN                                            Temmuz 2009, Sayı:227, Sayfa:74

Düşüncede Devrim (1996) ve On Tez (2006) kitaplarının yazarı Mehmed Kürşat Atalar’ın son kitabı Düşüncenin Okullaşması. 2012 yılı Mart ayında Pınar Yayınları’ndan çıkan kitap on başlıktan oluşuyor, bu başlıklardan sekizi daha önce farklı yerlerde yayımlanmış. Düşüncenin Okullaşması’nın yazarın ilk kitabından itibaren zihninde yer eden ve yazarla özdeşleşen bir kavram olduğu göz önüne alındığında sadece ikiyazının kitaba özgü telif olması okuyucuda hayal kırıklığı yaratıyor. Özellikle “Ne Yapmalı” başlıklı son yazı, orijinal dili  kullanma konusunda kitapla aynı noktada duran İsmail Raciel-Faruki’nin Bilgi’nin İslâmileştirilmesi ve Nakibel-Attas’ın Bilginin Batılılaşmaktan Kurtarılması(de-westernizasyonu) çalışmalarıyla kıyaslandığında bir yöntem sunma aşamasında daha cılız kaldığı aşikâr.

Yazının Devamı İçin Tıklayınız.


 


  • Sayı: 359
  • Sayı: 358
  • Sayı: 357
  • Sayı: 356
  • Sayı: 355
  • Sayı: 354
  • Sayı: 353
  • Sayı: 352
  • Sayı: 351
  • Sayı: 350
  • Sayı: 349
  • Sayı: 348