Ali Haydar Haksal İle Sezai Karakoç Üzerine

      Asım Öz                                                            Şubat 2010, Sayı: 186, Sayfa: 74

 

Sezai Karakoç, 1960’lı yıllarda hem
İslam dünyasında baş gösteren bilgilenme
sürecine hem de üçüncü
dünyanın farklı bölgelerde kendi
yerlilikleri içinde alternatif üretmeye
çalışan farklı sesler içinde İslâm
medeniyetine bütüncül bir bakış
getirmeye gayret eden bir sanatçı
düşünür. Sanatında ve düşüncesinde
özgün bakışlar bulunmakta.
Gelenekten yeni bir ses üreten
bir düşünür. Leylâ ile Mecnun mesnevi
geleneğine katıldığı gibi Hızır
ile Kırk Saat bu geleneğin yeni bir
açılımı. Akif’in Âsım’ından sonra
Karakoç’un Taha’sı bu bilincin yeni
ve özgün bir izleği. Diriliş düşüncesi
bunun özünü oluşturuyor. Ali
Haydar Haksal’la Sezai Karakoç:
Eleğimsağmalarda Gökanıtı
(İnsan Yayınları) eserinden hareketle
Sezai Karakoç’u konuştuk

     Sezai Karakoç, 1960’lı yıllarda hem İslam dünyasında baş gösteren bilgilenme sürecine hem de üçüncü dünyanın farklı bölgelerde kendi yerlilikleri içinde alternatif üretmeye çalışan farklı sesler içinde İslâm medeniyetine bütüncül bir bakış getirmeye gayret eden bir sanatçı düşünür. Sanatında ve düşüncesinde özgün bakışlar bulunmakta. Gelenekten yeni bir ses üreten bir düşünür. Leylâ ile Mecnun mesnevi geleneğine katıldığı gibi Hızır ile Kırk Saat bu geleneğin yeni bir açılımı. Akif’in Âsım’ından sonra Karakoç’un Taha’sı bu bilincin yeni ve özgün bir izleği. Diriliş düşüncesi bunun özünü oluşturuyor. Ali Haydar Haksal’la Sezai Karakoç: Eleğim sağmalarda Gökanıtı (İnsan Yayınları) eserinden hareketle Sezai Karakoç’u konuştuk.

Yazının Devamı İçin Tıklayınız.


  • Sayı: 359
  • Sayı: 358
  • Sayı: 357
  • Sayı: 356
  • Sayı: 355
  • Sayı: 354
  • Sayı: 353
  • Sayı: 352
  • Sayı: 351
  • Sayı: 350
  • Sayı: 349
  • Sayı: 348