12 Eylül'den 28 Şubat'a Türkiye'de İslâmcılık

Hayrettin OĞUZ                                                 Nisan 2001, Sayı: 80, Sayfa: 60

Bu yazıda yaygın kullanımın aksine “dindar” ve “islamcı” kavramlarını olumsuz anlamda kullanıyoruz. “Dindar” derken 80 sonrasının din anlayışının ve algılayışının sonucu olarak ortaya çıkan ve dindarlığı temsil eden kimseyi, “islamcı” derken de yine 80 sonrasında bir kırılma sonucu ve tepeden inme bir biçimde, tarihi ve geleneği olmayan, daha çok batılı yazarlarca ve 80 sonrasının egemen güçlerinin açtığı ortamda oluş(turul)an gazeteci-yazar ve politikacı “tip”leri ile sosyolojik cemaat mensuplarını kastediyoruz.

Yazının Devamı İçin Tıklayınız.

 


  • Sayı: 364
  • Sayı: 363
  • Sayı: 362
  • Sayı: 361
  • Sayı: 360
  • Sayı: 359
  • Sayı: 358
  • Sayı: 357
  • Sayı: 356
  • Sayı: 355
  • Sayı: 354
  • Sayı: 353