Tarihin Sonuna Karşı Özgürlük Mücadelesi

     Ümit AKTAŞ                                                     Haziran 2011, Sayı: 202, Sayfa: 38

 

Tarihin sonu düşünceleri
de, tıpkı doğa toplumu
tasarımları gibi, her toplumsal
projeksiyonun ve umudun
kendisine bir başlangıç ve
bir son bulma, yani kendisini
bir tarihsel tahkiyeye yerleştirmesiyle
ilgili, bir öyküleme
ya da bir bilimselleştirme tekniğidir.
Başlangıç ve son, alfa
ve omega, aslında bugünümüzü
tarihsel bir hakikat kılma
ile ilgili açılan parantezlerdir.
Dolayısıyla her kurucu proje,
bir başlangıç kadar bir son da
öngörecektir kendisine. Bu başlangıç
bir doğum öyküsü olduğu
kadar, bir aşılma veya yıkım
öyküsü de olabilir; son ise elbette
sadece kendisine ait bir son
değil, tarihin sonudur

     Tarihin sonu düşünceleride, tıpkı doğa toplumu tasarımları gibi, her toplumsal projeksiyonun ve umudun kendisine bir başlangıç ve bir son bulma, yani kendisini bir tarihsel tahkiyeye yerleştirmesiyle ilgili, bir öyküleme ya da bir bilimselleştirme tekniğidir. Başlangıç ve son, alfa ve omega, aslında bugünümüzü tarihsel bir hakikat kılma ile ilgili açılan parantezlerdir. Dolayısıyla her kurucu proje, bir başlangıç kadar bir son da öngörecektir kendisine. Bu başlangıç bir doğum öyküsü olduğu kadar, bir aşılma veya yıkım öyküsü de olabilir; son ise elbette sadece kendisine ait bir son değil, tarihin sonudur.

Yazının Devamı İçin Tıklayınız.


  • Sayı: 359
  • Sayı: 358
  • Sayı: 357
  • Sayı: 356
  • Sayı: 355
  • Sayı: 354
  • Sayı: 353
  • Sayı: 352
  • Sayı: 351
  • Sayı: 350
  • Sayı: 349
  • Sayı: 348