Kurumsal Bilgiye Değgin Eleştiri

 

Okullar, bilginin topluma ulaştırılmasının aracı sayılamazlar; bilakis okul-üniversite süreci bireylerin mesleki konumlarını, parasal (maddi) imkanlarını ve iktidar dizimindeki makamlarını belirleyen,
hiyerarşik, ayrıştırıcı bir toplumsal denetim tekelinin faaliyetini yansıtır.

 

Haluk BURHAN                                                     Ocak 2000, Sayı:65, Sayfa:41

Okullar, bilginin topluma ulaştırılmasının aracı sayılamazlar; bilakis okul-üniversite süreci bireylerin mesleki konumlarını, parasal (maddi) imkanlarını ve iktidar dizimindeki makamlarını belirleyen, hiyerarşik, ayrıştırıcı bir toplumsal denetim tekelinin faaliyetini yansıtır.

Yazının Devamı İçin Tıklayınız.


  • Sayı: 359
  • Sayı: 358
  • Sayı: 357
  • Sayı: 356
  • Sayı: 355
  • Sayı: 354
  • Sayı: 353
  • Sayı: 352
  • Sayı: 351
  • Sayı: 350
  • Sayı: 349
  • Sayı: 348