Bir İlmihal Denemesi Olarak İslamcılık

     Abdulaziz TANTİK                                            Eylül 2010, Sayı: 193, Sayfa: 50

 

‹lmihal, kişinin lehindeki ve
aleyhindeki bilginin somut
olarak kendisine sunulmasıdır.
Peygamberin vefatı ile
birlikte başlayan İslam tarihi
süreci fetva arayışlarına başvurmak
durumunda kalmış ve
bir konuda farklı fetvaların varlığı
ise bilinen bir gerçektir.
Dolayısıyla fetva âlimin görüşü
olarak kabul edilmiş ve bağlayıcılığı
sınırlı alanda kabul edilmiştir.
Farklı mezheplerin varlığı
farklı ilmihallerin varlığını
oluşturduğu gibi aynı mezhepte
de farklı fetvalara rastlanabilmiştir.
İlmihal kişi için zorunludur,
ama bir kişi için zorunlu
olan bir ilmihal bütün kişileri
kapsayacak zorunluluğu taşıyamaz!

     İlmihal, kişinin lehindeki ve aleyhindeki bilginin somut olarak kendisine sunulmasıdır. Peygamberin vefatı ile birlikte başlayan İslam tarihi süreci fetva arayışlarına başvurmak durumunda kalmış ve bir konuda farklı fetvaların varlığı ise bilinen bir gerçektir. Dolayısıyla fetva âlimin görüşü olarak kabul edilmiş ve bağlayıcılığı sınırlı alanda kabul edilmiştir. Farklı mezheplerin varlığı farklı ilmihallerin varlığını oluşturduğu gibi aynı mezheptede farklı fetvalara rastlanabilmiştir.İlmihal kişi için zorunludur, ama bir kişi için zorunlu olan bir ilmihal bütün kişileri kapsayacak zorunluluğu taşıyamaz!

Yazının Devamı İçin Tıklayınız.

 


  • Sayı: 359
  • Sayı: 358
  • Sayı: 357
  • Sayı: 356
  • Sayı: 355
  • Sayı: 354
  • Sayı: 353
  • Sayı: 352
  • Sayı: 351
  • Sayı: 350
  • Sayı: 349
  • Sayı: 348